במאמר שפרסמנו במהלך מלחמת צוק איתן. בסוף המאמר ישנה שאלה ותשובה ומובאים שם דברי הגאון רבי שמואל דוד הכהן מונק זצ"ל בשו"ת "פאת שדך" חלק ג' המתיחסים לשאלתך.
באופן כללי- אסור להתפלל להצלחתם של רשעים אך גם אסור להתפלל לכשלונם של רשעים אם משמעות הכשלון עלולה להיות פגיעה ביהודי כשר.
בברכה, יואל.
רציתי לציין שמדובר בסוגיה דינאמית כי דברים נשתנו לאורך 30-40 השנים האחרונות מן הקצה אל הקצה. העולם של ימינו זה לא העולם של אתמול. כעת רואים בעליל שהמשך קיום המדינה מהווה איום קיומי נגד כל יהודי ויהודי באשר הוא שם. זהו לא המצב שהיה בשנות ה-60' והסכסוך הציוני הזה התפשט הרבה מעבר לגבולות המדינה ומעבר למזה"ת. לענ"ד, בית דין תורה צריך להתכנס, לדון, ולהכריע מהי ההלכה הנוהגת בסוגיה הנ"ל.
מכל מקום, לאור מה שקורה היום נראה כי אין פסול לכוון בלב לכך שיפסידו במלחמה..
אחד מעיקרי האמונה הינו שכר ועונש וכמו שהיטיב להגדיר זאת רבנו הרמב"ן בלשון הזהב שלו בפרשה שקראנו השבת (פר' בא, פרק יג פסוק טז)
וז"ל: שאין לאדם חלק בתורת משה רבינו עד שנאמין בכל דברינו ומקרינו שכלם נסים אין בהם טבע ומנהגו של עולם, בין ברבים בין ביחיד, אלא אם יעשה המצות יצליחנו שכרו, ואם יעבור עליהם יכריתנו ענשו, הכל בגזרת עליון וכו'
ולאורך כל הדורות היו אלו שהתעקשו ללכת בכיוון של "יעבור עליהם" והתקיים בהם "יכריתנו ענשו" אלא שבכל דור ודור היה המנהיג שידע לנעוץ את החרב בבית המדרש ולהזהיר מפני העונש של המתחבר אליהם וההולך אחריהם ובדורנו יושבי בית המדרש נועצים חרבות זה בזה ומשאירים את נעיצת החרב המעוררת לתשובה בידי הגויים למיניהם (החפצים בשמחה ליטול לידיהם את התפקיד).
בברכה, יואל.